Iskola másként
Az Iskola másként hét részletes programja megtekinthető itt:
Avizat: dir. prof. Iozan Elisabeta
Aprobat: Consiliul de Administrație
PROGRAMUL NAȚIONAL ŞCOALA ALTFEL
PROGRAMUL CADRU AL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
PERIOADA 29 Octombrie – 02 Noiembrie 2018
CLASELE GIMNAZIALE ȘI LICEALE
V – XII
LUNI – 29.10.2018
Nr.crt. |
Activitatea |
Conținut/ tematică |
Obiective |
Durata |
Grupul țintă |
Responsabil/ Parteneri |
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare |
1 | Film si roman | Vizionarea filmului A kőszívű ember fiai | Analiza comparativa a romanului citit cu filmul realizat pe baza acestuia | 8 – 11 | VIII.(24) | Mihalyfalvi Zsuzsa | -vizionare material video
-discuție euristica |
Eseu comparativ |
2 | Tară, țară vrem ostaș… | Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii | – educație civică pentru acceptarea diversității
– stimularea creativității – educație pentru valori – conștientizarea importanței lecturii |
8 – 11 | Cl. V-16
Cl. VI- 18 Cl VII-14 |
Józan Elisabeta
Szados Maria |
Concurs
– concursul are la bază studierea unor povesti – lecturi. vizionarea de desene animate – pe baza lecturii elevii organizați în echipaje de trei elevi rezolvă diverse activități prin care se dezvoltă spiritul de echipă și munca in echipă |
– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă
– testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii – poze |
3 | Tară, țară vrem ostaș… | Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii | – dezvoltarea atitudinii civice
– dezvoltarea unei imagini de sine pozitive – educație, pentru familie |
11 – 14 | V-16
VI 18 VII-14 |
Józan Erzsébet
Szados Maria |
– Vizionarea de desene animate,
– jocuri distractive |
– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă
– testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii – poze |
4 | Lectura participativa | Opera marilor clasici | Dezvoltarea comunicarii | 11- 14 | VI-VIII | Rus Valentin | Joc de rol | feedback |
5 | Excursie la Moldovenesti | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XI AB | Peter Erzsebet
Istvanffy Katalin Peter Arpad |
Lucru în echipă
Joc de rol |
Fotografii |
6 | Excursie la Pietroasa | Natura și simplitatea | -Socializare,
-dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate |
8 – 14
|
X. | Durugy Erika | Agrement | Poze, jurnal, traseu didactic |
7 | Excursie la Peștera Huda lui Papară | Excursie
Să vizităm atracțiile turistice din împrejurimi |
Dezvoltarea
relaţiilor dintre elevi. Mobilizarea elevilor pentru mai multă mișcare în natură, a cultiva preţuirea éi dragostea de frumos faţă de natură. Formarea deprinderilor de observare a aspectelor ecologice, de poluare a mediului şi cultivare a unei educaţii ecologice. |
9 – 16 | Elevii clasei a IX-a AB | Nyitrai Apolonia
Rés Sarolta |
Drumeții, activităţi recreative.
Educație pentru protecția și ocrotirea mediului.
|
Poze |
8 | Excursie la Sacuieu | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XII AB | Kiss Reka | Lucru în echipă
Joc de rol |
Fotografii |
9 | Vizionare film contemporan maghiar: Kincsem | Oameni si animale in cinematografia maghiara contemporana (omul si calul, omul si cainele) | Dezvoltarea competentei de interpretare a unei opere cinematografice, de formulare a unor opinii vizavi de tematica filmului, problematica emotionala, sociala prezentata in film, si a prezentarii artistice | 8 – 14 | IX-XII | Fodor Dóra | Vizionare film, dezbatere, discutii libere pe tematica data, munca in echipa, lucru individual, formulare de opinii (in scris si oral) | Poze, feedback prin scrierea unor scurte eseeuri pe margina celor discutate |
10 | Cartea | Rolul basmului spre dezvoltarea estetici si frumosului | Dezvoltarea comunicarii si socializarii
Vizita la biblioteca oraseneasca Vizita la imprimeria Hiperborea |
8-14 | V-VI-VII | Jakab Gizella | Lecturare
Discutii Expunerea unor idei |
Lectura text, ilustrarea personajului principal |
MARȚI – 30.10.2018
Nr.crt. |
Activitatea |
Conținut/ tematică |
Obiective |
Durata |
Grupul țintă |
Responsabil/ Parteneri |
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare |
1. | Popularizarea culturii | Marile biblioteci ale lumii | Descoperirea unor informații despre marile biblioteci din lume și renumitele discoteci – interactiv profesor-elev | 8 – 11 | X-XI | Rus Valentin | PPP | chestionar |
2. | Literatura vs cinematografia | Filmul realizat pe baza romanului Az arany ember | Dezvoltare deprinderi și capacitati de interpretare | 8 – 11 | Elevii
cls. XI, XII |
Chereches Noémi | -vizionare material video
-discuție euristica |
Eseu comparativ |
3. | vizionare film(e) | Comemorarea Revolutiei Maghiare din 1956 | Activitate interactiva – sensibilizarea elevilor fata de evenimente istorice contemporane si constiinta civica | 11- 14 | Clasele IX-XII-a | Ilyés Szilárd-Zoltán
|
Vizionare film(e)
discuție euristică |
dezbatere |
4. | Minunile din Carpaţii Orientali (I.) | Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie | Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec,
Vizitarea fabricii de Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec, Vizitarea îmbuteliere a apei minerale Borsec, Vizitarea unor obiective naturale unice din ţară: Lacul Roşu şi Cheile Bicazului;
|
8 – 16 | Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a | Mihalyfalvi Zsuzsa
Vremir Magdolna Serestely Ibolya Mate Hajnalka |
Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare.
Excursie de 2 zile cu o noapte cazare la Lăzarea |
– Completare jurnal de călătorie;
– Chestionare; – Evaluare orală; – Fotografii pe fb. |
5. | Excursie la Moldovenesti | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XI AB | Peter Erzsebet
Istvanffy Katalin Peter Arpad |
Lucru în echipă
Joc de rol |
Fotografii |
6. | Excursie Deva | Excursie Deva | Sa ne cunoastem frumusetile tarii
Socializare |
8 – 17 | Clasa a V-a | Ursu Kinga
Anghelescu Teodora |
Discutii,povestiri,explicatii | Video,album de poze,jurnal |
7. | Excursie la Pietroasa | Natura și simplitatea | -Socializare,
-dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate |
8 – 14
|
X. | Durugy Erika
Jozan Elisabeta |
Agrement | Poze, jurnal, traseu didactic |
8. | Excursie la Cluj | Excursie tematică: Vizitarea expoziției de la casa „Vallá-sszabadság háza” din Cluj
+ de agrement: |
– vizitarea expoziției din casa „Vallásszabadság háza”
– stimularea curiozităţii pentru filme din diferite domenii de interes, specifice vârstei. – formarea unui comportament adecvat |
8 – 18 | Elevii clasei a IX-a AB | Nyitrai Apolonia
Szados Mária |
– vizitarea expoziției din casa „Vallásszabadság háza”
– vizionarea unui film la Cinemacity, Vivo, Cluj-Napoca |
Poze |
9. | Excursie la Sacuieu | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XII AB | Kiss Reka | Lucru în echipă
Joc de rol |
Fotografii |
10. | Vizita la muzeul libertatii religioase | Educatie civica
|
Libertatea de exprimare si libertatea constiintei
Valori etice si sociale |
8-14 | V-VI-VII | Csegezi Katalin
Szabo Hajnalka |
Vizita
Discutii tematice |
Fotografii |
MIERCURI – 31.10.2018
Nr.crt. |
Activitatea |
Conținut/ tematică |
Obiective |
Durata |
Grupul țintă |
Responsabil/ Parteneri |
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare |
1 | Minunile din Carpaţii Orientali (II,) | Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie | Cunoaşterea localităţii Praid (sare) , a olăritului din zona Corund;
Vizitarea Cetăţii medievale de la Sighişoara |
8 – 16 | Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a | Zsuzsa
Mihalyfalvi Vremir Magdolna Serestely Ibolya Mate Hajnalka
|
Excursie de 2 zile
Cu o noapte cazare la Lăzarea Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare.
|
– Completare jurnal de călătorie;
– Chestionare; – Evaluare orală; Fotografii pe fb. |
2 | Jocuri creative | Jocuri, competiții | Dezvoltarea creativității și gândirii logice | 8 – 14 | XII. AB | Kiss Reka | Munca in echipa | Fotorafii |
3 | Joc si joaca | Exerciții de improvizație | Dezvoltarea simțului artistic
|
8 – 11 | VI-VIII | Rus Valentin | Individual / grupe | Poze |
4 | Istoria contemporană cercetată de elevi | – Educație științifică
– familiarizarea elevilor cu munca de cercetare în domeniul istoriei orale |
– dobândirea de cunoștințe noi
– familiarizarea elevilor cu cercetarea istorică – însușirea unor metode de cercetare : interviul, conservarea și prelucrarea unor izvoare istorice |
8 – 11 | Clasele IX-XI | Józan Elisabeta
Invitați: Prof. Keszeg Vilmos Prof. Hunyadi Attila Stud. Kis Cinthia |
Prelegeri
– atelier – exersarea unor metode de lucru |
– produsele elevilor
poze |
5 | Joc de simulare | Simularea în matematică | Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice | 8-11 | XII | Durugy Erika | Munca individuală, simularea | Poze |
6 | Vizita la Fabrica de Tigle | Vizita la Fabrica de Tigle | -sa invatam lucruri noi si interesante | 8 – 11 | Clasa a 5-a | Ursu Kinga
Csegezi Katalin Anghelescu Teodora |
Discutii,prezentarea fabricii si cum se fac tiglele | Poze,video |
7 | Să ne cunoaștem orașul | Educație civică
excursie tematică – cunoașterea unor obiective istorice din oraș
|
– dobândirea de cunoștințe noi
– cunoașterea unor obiective istorice din oraș – stimularea interesului elevilor pentru cunoșterea valorilor culturale |
11 – 14 | Clasele IX-XI | Józan Elisabeta
Muzeolog: Fodor Attila |
– „plimbare” tematică
– test |
Poze
– test |
8 | Concursuri: Sudoku, Szájról-szájra | Jocuri, competiții | Aplicarea gândirii logice
Socializare Munca în echipă |
11-14 | V-XII | Durugy Erika | Concurs | Poze, fișe |
9 | Vizita la echitatia de cai-Turda | Vizita la echitatia de cai-Turda | Dezvoltarea iubirii fata de animale | 11 – 14 | Clasa a V -a | Ursu Kinga
Csegezi Katalin |
Discutii,prezentare | Feed back,poze,video |
10 | Jocuri creative | Ştiinţific | Dezvoltarea creativității și gândirii logice | 11 – 14 | clasele 5-6 | Peter Erzsebet
Peter Arpad |
Lucru in echipă şi individual
Joc de rol |
Fotorafii |
JOI – 01.11.2018
Nr.crt. |
Activitatea |
Conținut/ tematică |
Obiective |
Durata |
Grupul țintă |
Responsabil/ Parteneri |
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare |
1 | Bunătăţuri tradiţionale | Educaţie pentru sănătate | Dezvoltarea deprinderilor necesare la bucătărie;
Cunoaşterea avantajelor oferite de mâncărurile pregătite de noi înşine |
8 – 14 | Clasa a VIII – a | Mate Hajnalka
Pozsonyi Marta – reprezentanta asociaţiei „Slow Food Turda” |
Activitate interactivă şi pe echipe | – Fotografii
– Mâncărurile pregătite; – Discuţii |
2 | Literatura și celelalte arte | Literatura vs cinematografia | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 8 – 11 | XII. AB | Anghelescu Teodora | Discuție euristica, vizionare material video | dezbatere |
3 | Învaţă să faci coroniţă de Ziua Morţilor | În timpul activităţii vom învăţa pas cu pas să confecţionăm coroniţe de Ziua Morţilor | învăţarea confecţionării coroniţe hand made | 8 – 11 | VII | Vremir Magdolna | în grupe mai mici şi individual | Produsul
poze |
4 | Film si roman | Filmul realizat pe baza romanului A koppányi aga testamentuma | Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare | 8 – 11
|
VI. | Mihályfalvi Zsuzsa | -vizionare material video
– prezentarea secventelor din roman |
Realizarea unei compuneri comparative |
5 | Joc, relaxare, umor | Întărirea coeziunii colectivului clasei.
Exersarea capacității de exprimare și dezvoltarea creativității, comunicării, spiritului de observație și simtul umorului, respectarea regulilor. |
8-11 | IX AB | Nyitrai Apolonia | Activități care conțin jocuri care se axează pe colaborare, răbdare și persistență, rezolvarea problemelor prin strategie ale participanților, | Poze | |
6 | vizionare film | Teme de etica aplicata eutanasie | Dezvoltare deprinderi de interpretare | 8 – 11 | XI-XII | Ilyés Szilárd-Zoltán | Discutie euristica | dezbatere |
7 | Umorul – în literatură | Spectacol susținut de actorul Marosan Csaba urmat de discuții și exerciții de interpretare a unor texte literare
|
– Dobândirea de cunoștințe noi în domeniul literaturii
într-o abordare diferită – exerciții de interpretare a textului literar – |
8-11 | X-XI | Marosan Csaba
Józan Elisabeta |
Spectacol
Discuții Exerciții de interpretare a unui text
|
Poze
filmuleț |
8 | Instrumente muzicale – hand made | Educatia muzicala componenta aformarii tinerilor | Educatia gustului pentru frumos | 8 – 11 | V | Vajas Emoke | Auditie muzicala
Confectionarea unor instrumente muzicale Utilizarea instrumentelor / exercitii de ritm |
Produsele activitatii |
9 | Prelegere | Tema iubirii in literatura | Autocunoastere și dezvoltare | 11 – 14 | X-XI | Rus Valentin | Colocviu | dezbatere |
9 | Literatura si gender | Problematica relationarii femeie-barbat, roluri gender in cateva nuvele si poezii moderniste versus aspecte ale rolurilor contemporane sesizate | Dezvoltarea competentei de interpretare de text, formularea unor opinii si idei proprii vizavi de problematica aparuta in operele literare abordate | 11 – 14 | IX-XII. | Fodor Dóra | Interpretare texte, Discutii, dezbatere, formulare opinii | Poze, scurte eseuri |
10 | Literatura și celelalte arte | Literatura vs cinematografia | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 11 – 14 | IX. AB | Anghelescu Teodora | Discuție euristica, vizionare material video | dezbatere |
11 | Vizionare film | Arta cinematografiei (Troia) | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 11 – 14 | IX. AB | Chereches Noémi | Discuție euristica, vizionare material video | Dezbatere |
12 | Sa invatam o limba straina altfel | Germana distractiva | Dezvoltarea vocabularului
Exercitii prin care elevii descopera particularitatiile limbii germane |
11 – 14 | VII | Szabo Hajnalka | Lucru in echipa
Vizionare de filmulete distractive Dramatizarea unor texte |
Poze |
13 | Dans | cultural | Dezvoltarea simțului artistic
|
11 – 14 | XII. AB | Kiss Reka | Lucru in echipa
Si individual |
Poze
feedback |
14 | Competitii Sportive | Campionat intre clase | Stil de viata sanatos
Fair play Eficientizarea efortului asupra organismului |
11 – 14 | V-VI | Toth Mihaly | Concurs pe echipe | Rezultatul campionatului
Poze |
15 | Vizită la cimitirele eroilor din împrejurimi | Respectarea eroilor | Cunoașterea unor evenimente istorice
Păstrarea obiceiurilor Conștientizarea respectului față de eroi și față de fapte eroice |
8-11 | V-XII | Durugy Erika | Curățarea mormintelor, aprindere de luminări | Poze, feedback |
VINERI – 02.11.2018
Nr.crt. |
Activitatea |
Conținut/ tematică |
Obiective |
Durata |
Grupul tinta |
Responsabil/ Parteneri |
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare |
1 | My Career | Prezentarea unor joburi | Informarea elevilor
Cunoașterea posibilităților privind viitorul carierei elevilor |
8 – 14 | Cls. IX -XII | Kiss Reka
Peter Erzsebet Durugy Erika Nyitrai Apollonia Res Sarolta |
Discuții libere | Poze
|
2 | Rețetele bunicii | Prezentarea mâncărurilor tradiționale specifice zonei.
Prepararea unor mâncăruri tradiționale. |
Dezvoltarea deprinderilor necesare preparării mâncărurilor tradiționale.
Dezvoltarea creativității și ocrotirea obiceiurilor. |
8 – 14 | Cls.
VI-VII |
Fejer Iuliana
Mihalyfalvi Zsuzsa Vremir Magdolna |
Activitate de prezentare, dezbatere și aplicații practice/prepararea mâncărurilor pe echipe | poze |
Frumusetea lumii-frumusetea mea | Ce insemna Frumosul in diferite epoci ale umanitatii si reprezentarea acestuia in opere de arta ( picturi, sculpturi, opere literare), in special Frumusetea Feminina | Constientizarea de catre elevi a schimbarii perceptiei asupra Frumosului de-a lugul secolelor , interpretarea unor opere de arta propuse din aceasta perspectiva, formularea unor opinii legate de ce inseamna Frumosul/ Frumusetea Feminina azi in arta si viata cotidiana | 8 – 11 | IX-XII | Fodor Dóra | Interpretare opere de arta, discutii, dezbatere, prezentari video, materiale Youtube | Poze, eseuri, recenzii | |
3 | Joc de simulare | Simularea în matematică | Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice | 8-11 | VIII | Istvanffy Katalin | Munca individuală, simularea | Poze |
4 | Origami – plierea și tăierea hârtiei
|
Abordări creative şi ludice ale tehnicilor artistice | Dezvoltarea viziunii tridimensionale a volumului în spaţiu | 8 – 9 | Cls. V→VIII | Dobriban-Lini Enikő | Lucru individual | expoziţie |
Modelare în lut | 9-11 | |||||||
5 | Tema: Eu încep, tu continui, el termină-Lucrări în dimensiuni mari, pictură | Întărirea spiritul de activitate în grup şi a obiectivităţii în activitatea plastică | Dezvoltarea creativităţii şi a competenţelor în specialitatea educaţie plastică | 11 – 14 | Cls. V→VIII | Dobriban-Lini Enikő | Lucru în echipă | expoziţie |
6 | Literatura si cinematografia | Filmul Egy magyar nábob | Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare | 11-14 | XI. AB | Chereches Noémi | Vizionare material video | Dezbatere |
7 | Rolul personalități-
lor în istorie Matei Corvinul |
– educație
Științifică – educație culturală și artistică
|
– dobândirea de cunoștințe noi
– dezvoltarea simțului critic – stimularea creativității |
11 – 14 | Elevii claselor
V-VIII |
Józan Elisabeta
Marosan Csaba |
– prelegere
– spectacol – activități creative: dramatizare, realizarea de desene |
Poze
– filmulețe – creațiile elevilor |