Iskola másként
Az Iskola másként hét részletes programja megtekinthető itt:
Avizat: dir. prof. Iozan Elisabeta
Aprobat: Consiliul de Administrație
PROGRAMUL NAȚIONAL ŞCOALA ALTFEL
PROGRAMUL CADRU AL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
PERIOADA 29 Octombrie – 02 Noiembrie 2018
CLASELE GIMNAZIALE ȘI LICEALE
V – XII
LUNI – 29.10.2018
| Nr.crt. |  
 Activitatea  | 
 
 Conținut/ tematică  | 
 
 Obiective  | 
 
 Durata  | 
Grupul țintă |  
 Responsabil/ Parteneri  | 
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare | 
| 1 | Film si roman | Vizionarea filmului A kőszívű ember fiai | Analiza comparativa a romanului citit cu filmul realizat pe baza acestuia | 8 – 11 | VIII.(24) | Mihalyfalvi Zsuzsa | -vizionare material video
 -discuție euristica  | 
Eseu comparativ | 
| 2 | Tară, țară vrem ostaș… | Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii | – educație civică pentru acceptarea diversității
 – stimularea creativității – educație pentru valori – conștientizarea importanței lecturii  | 
8 – 11 | Cl. V-16
 Cl. VI- 18 Cl VII-14  | 
Józan Elisabeta
 Szados Maria  | 
Concurs
 – concursul are la bază studierea unor povesti – lecturi. vizionarea de desene animate – pe baza lecturii elevii organizați în echipaje de trei elevi rezolvă diverse activități prin care se dezvoltă spiritul de echipă și munca in echipă  | 
– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă
 – testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii – poze  | 
| 3 | Tară, țară vrem ostaș… | Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii | – dezvoltarea atitudinii civice
 – dezvoltarea unei imagini de sine pozitive – educație, pentru familie  | 
11 – 14 | V-16
 VI 18 VII-14  | 
Józan Erzsébet
 Szados Maria  | 
– Vizionarea de desene animate,
 – jocuri distractive  | 
– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă
 – testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii – poze  | 
| 4 | Lectura participativa | Opera marilor clasici | Dezvoltarea comunicarii | 11- 14 | VI-VIII | Rus Valentin | Joc de rol | feedback | 
| 5 | Excursie la Moldovenesti | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XI AB | Peter Erzsebet
 Istvanffy Katalin Peter Arpad  | 
Lucru în echipă
 Joc de rol  | 
Fotografii | 
| 6 | Excursie la Pietroasa | Natura și simplitatea | -Socializare,
 -dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate  | 
8 – 14
 
  | 
X. | Durugy Erika | Agrement | Poze, jurnal, traseu didactic | 
| 7 | Excursie la Peștera Huda lui Papară | Excursie
 Să vizităm atracțiile turistice din împrejurimi  | 
Dezvoltarea
 relaţiilor dintre elevi. Mobilizarea elevilor pentru mai multă mișcare în natură, a cultiva preţuirea éi dragostea de frumos faţă de natură. Formarea deprinderilor de observare a aspectelor ecologice, de poluare a mediului şi cultivare a unei educaţii ecologice.  | 
9 – 16 | Elevii clasei a IX-a AB | Nyitrai Apolonia
 Rés Sarolta  | 
Drumeții, activităţi recreative.
 Educație pentru protecția și ocrotirea mediului. 
  | 
Poze | 
| 8 | Excursie la Sacuieu | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XII AB | Kiss Reka | Lucru în echipă
 Joc de rol  | 
Fotografii | 
| 9 | Vizionare film contemporan maghiar: Kincsem | Oameni si animale in cinematografia maghiara contemporana (omul si calul, omul si cainele) | Dezvoltarea competentei de interpretare a unei opere cinematografice, de formulare a unor opinii vizavi de tematica filmului, problematica emotionala, sociala prezentata in film, si a prezentarii artistice | 8 – 14 | IX-XII | Fodor Dóra | Vizionare film, dezbatere, discutii libere pe tematica data, munca in echipa, lucru individual, formulare de opinii (in scris si oral) | Poze, feedback prin scrierea unor scurte eseeuri pe margina celor discutate | 
| 10 | Cartea | Rolul basmului spre dezvoltarea estetici si frumosului | Dezvoltarea comunicarii si socializarii
 Vizita la biblioteca oraseneasca Vizita la imprimeria Hiperborea  | 
8-14 | V-VI-VII | Jakab Gizella | Lecturare
 Discutii Expunerea unor idei  | 
Lectura text, ilustrarea personajului principal | 
MARȚI – 30.10.2018
| Nr.crt. |  
 Activitatea  | 
 
 Conținut/ tematică  | 
 
 Obiective  | 
 
 Durata  | 
Grupul țintă |  
 Responsabil/ Parteneri  | 
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare | 
| 1. | Popularizarea culturii | Marile biblioteci ale lumii | Descoperirea unor informații despre marile biblioteci din lume și renumitele discoteci – interactiv profesor-elev | 8 – 11 | X-XI | Rus Valentin | PPP | chestionar | 
| 2. | Literatura vs cinematografia | Filmul realizat pe baza romanului Az arany ember | Dezvoltare deprinderi și capacitati de interpretare | 8 – 11 | Elevii
 cls. XI, XII  | 
Chereches Noémi | -vizionare material video
 -discuție euristica  | 
Eseu comparativ | 
| 3. | vizionare film(e) | Comemorarea Revolutiei Maghiare din 1956 | Activitate interactiva – sensibilizarea elevilor fata de evenimente istorice contemporane si constiinta civica | 11- 14 | Clasele IX-XII-a | Ilyés Szilárd-Zoltán
 
  | 
Vizionare film(e)
 discuție euristică  | 
dezbatere | 
| 4. | Minunile din Carpaţii Orientali (I.) | Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie | Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec,
 Vizitarea fabricii de Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec, Vizitarea îmbuteliere a apei minerale Borsec, Vizitarea unor obiective naturale unice din ţară: Lacul Roşu şi Cheile Bicazului; 
  | 
8 – 16 | Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a | Mihalyfalvi Zsuzsa
 Vremir Magdolna Serestely Ibolya Mate Hajnalka  | 
Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare.
 Excursie de 2 zile cu o noapte cazare la Lăzarea  | 
–          Completare jurnal de călătorie;
 – Chestionare; – Evaluare orală; – Fotografii pe fb.  | 
| 5. | Excursie la Moldovenesti | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XI AB | Peter Erzsebet
 Istvanffy Katalin Peter Arpad  | 
Lucru în echipă
 Joc de rol  | 
Fotografii | 
| 6. | Excursie Deva | Excursie Deva | Sa ne cunoastem frumusetile tarii
 Socializare  | 
8 – 17 | Clasa a V-a | Ursu Kinga
 Anghelescu Teodora  | 
Discutii,povestiri,explicatii | Video,album de poze,jurnal | 
| 7. | Excursie la Pietroasa | Natura și simplitatea | -Socializare,
 -dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate  | 
8 – 14
 
  | 
X. | Durugy Erika
 Jozan Elisabeta  | 
Agrement | Poze, jurnal, traseu didactic | 
| 8. | Excursie la Cluj | Excursie tematică:  Vizitarea expoziției de la casa „Vallá-sszabadság háza” din Cluj
 + de agrement:  | 
– vizitarea expoziției din casa  „Vallásszabadság háza”
 – stimularea curiozităţii pentru filme din diferite domenii de interes, specifice vârstei. – formarea unui comportament adecvat  | 
8 – 18 | Elevii clasei a IX-a AB | Nyitrai Apolonia
 Szados Mária  | 
– vizitarea expoziției din casa  „Vallásszabadság háza”
 – vizionarea unui film la Cinemacity, Vivo, Cluj-Napoca  | 
Poze | 
| 9. | Excursie la Sacuieu | Teambuilding | Consolidarea colectivului clasei | 8 – 14 | Clasa XII AB | Kiss Reka | Lucru în echipă
 Joc de rol  | 
Fotografii | 
| 10. | Vizita la muzeul libertatii religioase | Educatie civica
 
  | 
Libertatea de exprimare si libertatea constiintei
 Valori etice si sociale  | 
8-14 | V-VI-VII | Csegezi Katalin
 Szabo Hajnalka  | 
Vizita
 Discutii tematice  | 
Fotografii | 
MIERCURI – 31.10.2018
| Nr.crt. |  
 Activitatea  | 
 
 Conținut/ tematică  | 
 
 Obiective  | 
 
 Durata  | 
Grupul țintă |  
 Responsabil/ Parteneri  | 
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare | 
| 1 | Minunile din Carpaţii Orientali (II,) | Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie | Cunoaşterea localităţii Praid (sare) , a olăritului din zona Corund;
 Vizitarea Cetăţii medievale de la Sighişoara  | 
8 – 16 | Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a | Zsuzsa
 Mihalyfalvi Vremir Magdolna Serestely Ibolya Mate Hajnalka 
  | 
Excursie de 2 zile
 Cu o noapte cazare la Lăzarea Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare. 
  | 
–          Completare jurnal de călătorie;
 – Chestionare; – Evaluare orală; Fotografii pe fb.  | 
| 2 | Jocuri creative | Jocuri, competiții | Dezvoltarea creativității și gândirii logice | 8 – 14 | XII. AB | Kiss Reka | Munca in echipa | Fotorafii | 
| 3 | Joc si joaca | Exerciții de improvizație | Dezvoltarea simțului artistic
 
  | 
8 – 11 | VI-VIII | Rus Valentin | Individual / grupe | Poze | 
| 4 | Istoria contemporană cercetată de elevi | – Educație științifică
 – familiarizarea elevilor cu munca de cercetare în domeniul istoriei orale  | 
– dobândirea de cunoștințe noi
 – familiarizarea elevilor cu cercetarea istorică – însușirea unor metode de cercetare : interviul, conservarea și prelucrarea unor izvoare istorice  | 
8 – 11 | Clasele IX-XI | Józan Elisabeta
 Invitați: Prof. Keszeg Vilmos Prof. Hunyadi Attila Stud. Kis Cinthia  | 
Prelegeri
 – atelier – exersarea unor metode de lucru  | 
– produsele elevilor
 poze  | 
| 5 | Joc de simulare | Simularea în matematică | Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice | 8-11 | XII | Durugy Erika | Munca individuală, simularea | Poze | 
| 6 | Vizita la Fabrica de Tigle | Vizita la Fabrica de Tigle | -sa invatam lucruri noi si interesante | 8 – 11 | Clasa a 5-a | Ursu Kinga
 Csegezi Katalin Anghelescu Teodora  | 
Discutii,prezentarea fabricii si cum se fac tiglele | Poze,video | 
| 7 | Să ne cunoaștem orașul | Educație civică
 excursie tematică – cunoașterea unor obiective istorice din oraș 
  | 
– dobândirea de cunoștințe noi
 – cunoașterea unor obiective istorice din oraș – stimularea interesului elevilor pentru cunoșterea valorilor culturale  | 
11 – 14 | Clasele IX-XI | Józan Elisabeta
 
 Muzeolog: Fodor Attila  | 
– „plimbare” tematică
 – test  | 
Poze
 – test  | 
| 8 | Concursuri: Sudoku, Szájról-szájra | Jocuri, competiții | Aplicarea gândirii logice
 Socializare Munca în echipă  | 
11-14 | V-XII | Durugy Erika | Concurs | Poze, fișe | 
| 9 | Vizita la echitatia de cai-Turda | Vizita la echitatia de cai-Turda | Dezvoltarea iubirii fata de animale | 11 – 14 | Clasa a V -a | Ursu Kinga
 Csegezi Katalin  | 
Discutii,prezentare | Feed back,poze,video | 
| 10 | Jocuri creative | Ştiinţific | Dezvoltarea creativității și gândirii logice | 11 – 14 | clasele 5-6 | Peter Erzsebet
 Peter Arpad  | 
Lucru in echipă şi individual
 Joc de rol  | 
Fotorafii | 
JOI – 01.11.2018
| Nr.crt. |  
 Activitatea  | 
 
 Conținut/ tematică  | 
 
 Obiective  | 
 
 Durata  | 
Grupul țintă |  
 Responsabil/ Parteneri  | 
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare | 
| 1 | Bunătăţuri tradiţionale | Educaţie pentru sănătate | Dezvoltarea deprinderilor necesare la bucătărie;
 Cunoaşterea avantajelor oferite de mâncărurile pregătite de noi înşine  | 
8 – 14 | Clasa a VIII – a | Mate Hajnalka
 Pozsonyi Marta – reprezentanta asociaţiei „Slow Food Turda”  | 
Activitate interactivă şi pe echipe | –          Fotografii
 – Mâncărurile pregătite; – Discuţii  | 
| 2 | Literatura și celelalte arte | Literatura vs cinematografia | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 8 – 11 | XII. AB | Anghelescu Teodora | Discuție euristica, vizionare material video | dezbatere | 
| 3 | Învaţă să faci coroniţă de Ziua Morţilor | În timpul activităţii vom învăţa pas cu pas să confecţionăm coroniţe de Ziua Morţilor | învăţarea confecţionării coroniţe hand made | 8 – 11 | VII | Vremir Magdolna | în grupe mai mici şi individual | Produsul
 poze  | 
| 4 | Film si roman | Filmul realizat pe baza romanului A koppányi aga testamentuma | Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare | 8 – 11
 
 
 
 
 
  | 
VI. | Mihályfalvi Zsuzsa | -vizionare material video
 – prezentarea secventelor din roman  | 
Realizarea unei compuneri comparative | 
| 5 | Joc, relaxare, umor | Întărirea coeziunii colectivului clasei.
 Exersarea capacității de exprimare și dezvoltarea creativității, comunicării, spiritului de observație și simtul umorului, respectarea regulilor.  | 
8-11 | IX AB | Nyitrai Apolonia | Activități care conțin jocuri care se axează pe colaborare, răbdare și persistență, rezolvarea problemelor prin strategie ale participanților, | Poze | |
| 6 | vizionare film | Teme de etica aplicata eutanasie | Dezvoltare deprinderi de interpretare | 8 – 11 | XI-XII | Ilyés Szilárd-Zoltán | Discutie euristica | dezbatere | 
| 7 | Umorul – în literatură | Spectacol susținut de actorul Marosan Csaba urmat de discuții și exerciții de interpretare a unor texte literare
 
  | 
– Dobândirea de cunoștințe noi  în domeniul literaturii
 într-o abordare diferită – exerciții de interpretare a textului literar –  | 
8-11 | X-XI | Marosan Csaba
 Józan Elisabeta  | 
Spectacol
 Discuții Exerciții de interpretare a unui text 
  | 
Poze
 filmuleț  | 
| 8 | Instrumente muzicale – hand made | Educatia muzicala componenta aformarii tinerilor | Educatia gustului pentru frumos | 8 – 11 | V | Vajas Emoke | Auditie muzicala
 Confectionarea unor instrumente muzicale Utilizarea instrumentelor / exercitii de ritm  | 
Produsele activitatii | 
| 9 | Prelegere | Tema iubirii in literatura | Autocunoastere și dezvoltare | 11 – 14 | X-XI | Rus Valentin | Colocviu | dezbatere | 
| 9 | Literatura si gender | Problematica relationarii femeie-barbat, roluri gender in cateva nuvele si poezii moderniste versus aspecte ale rolurilor contemporane sesizate | Dezvoltarea competentei de interpretare de text, formularea unor opinii si idei proprii vizavi de problematica aparuta in operele literare abordate | 11 – 14 | IX-XII. | Fodor Dóra | Interpretare texte, Discutii, dezbatere, formulare opinii | Poze, scurte eseuri | 
| 10 | Literatura și celelalte arte | Literatura vs cinematografia | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 11 – 14 | IX. AB | Anghelescu Teodora | Discuție euristica, vizionare material video | dezbatere | 
| 11 | Vizionare film | Arta cinematografiei (Troia) | Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare | 11 – 14 | IX. AB | Chereches Noémi | Discuție euristica, vizionare material video | Dezbatere | 
| 12 | Sa invatam o limba straina altfel | Germana distractiva | Dezvoltarea vocabularului
 Exercitii prin care elevii descopera particularitatiile limbii germane  | 
11 – 14 | VII | Szabo Hajnalka | Lucru in echipa
 Vizionare de filmulete distractive Dramatizarea unor texte  | 
Poze | 
| 13 | Dans | cultural | Dezvoltarea simțului artistic
 
  | 
11 – 14 | XII. AB | Kiss Reka | Lucru in echipa
 Si individual  | 
Poze
 feedback  | 
| 14 | Competitii Sportive | Campionat intre clase | Stil de viata sanatos
 Fair play Eficientizarea efortului asupra organismului  | 
11 – 14 | V-VI | Toth Mihaly | Concurs pe echipe | Rezultatul campionatului
 Poze  | 
| 15 | Vizită la cimitirele eroilor din împrejurimi | Respectarea eroilor | Cunoașterea unor evenimente istorice
 Păstrarea obiceiurilor Conștientizarea respectului față de eroi și față de fapte eroice  | 
8-11 | V-XII | Durugy Erika | Curățarea mormintelor, aprindere de luminări | Poze, feedback | 
VINERI – 02.11.2018
| Nr.crt. |  
 Activitatea  | 
 
 Conținut/ tematică  | 
 
 Obiective  | 
 
 Durata  | 
Grupul tinta |  
 Responsabil/ Parteneri  | 
Tipul activității și forma de organizare | Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare | 
| 1 | My Career | Prezentarea unor joburi | Informarea elevilor
 Cunoașterea posibilităților privind viitorul carierei elevilor  | 
8 – 14 | Cls. IX -XII | Kiss Reka
 Peter Erzsebet Durugy Erika Nyitrai Apollonia Res Sarolta  | 
Discuții libere | Poze
 
  | 
| 2 | Rețetele bunicii | Prezentarea mâncărurilor tradiționale specifice zonei.
 Prepararea unor mâncăruri tradiționale.  | 
Dezvoltarea deprinderilor necesare  preparării mâncărurilor tradiționale.
 Dezvoltarea creativității și ocrotirea obiceiurilor.  | 
8 – 14 | Cls.
 VI-VII  | 
Fejer Iuliana
 Mihalyfalvi Zsuzsa Vremir Magdolna  | 
Activitate de prezentare, dezbatere și aplicații practice/prepararea mâncărurilor pe echipe | poze | 
| Frumusetea lumii-frumusetea mea | Ce insemna Frumosul in diferite epoci ale umanitatii si reprezentarea acestuia in opere de arta ( picturi, sculpturi, opere literare), in special Frumusetea Feminina | Constientizarea de catre elevi a schimbarii perceptiei asupra Frumosului de-a lugul secolelor , interpretarea unor opere de arta propuse din aceasta perspectiva, formularea unor opinii legate de ce inseamna Frumosul/ Frumusetea Feminina azi in arta si viata cotidiana | 8 – 11 | IX-XII | Fodor Dóra | Interpretare opere de arta, discutii, dezbatere, prezentari video, materiale Youtube | Poze, eseuri, recenzii | |
| 3 | Joc de simulare | Simularea în matematică | Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice | 8-11 | VIII | Istvanffy Katalin | Munca individuală, simularea | Poze | 
| 4 | Origami –  plierea și tăierea hârtiei
 
  | 
Abordări creative şi ludice ale tehnicilor artistice | Dezvoltarea viziunii tridimensionale a volumului în spaţiu | 8 – 9 | Cls. V→VIII | Dobriban-Lini Enikő | Lucru individual | expoziţie | 
| Modelare în lut | 9-11 | |||||||
| 5 | Tema: Eu încep, tu continui, el termină-Lucrări în dimensiuni mari, pictură | Întărirea spiritul de activitate în grup şi a obiectivităţii în activitatea plastică | Dezvoltarea creativităţii şi a competenţelor în specialitatea educaţie plastică | 11 – 14 | Cls. V→VIII | Dobriban-Lini Enikő | Lucru în echipă | expoziţie | 
| 6 | Literatura si cinematografia | Filmul Egy magyar nábob | Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare | 11-14 | XI. AB | Chereches Noémi | Vizionare material video | Dezbatere | 
| 7 | Rolul personalități-
 lor în istorie Matei Corvinul  | 
– educație
 Științifică – educație culturală și artistică 
  | 
– dobândirea de cunoștințe noi
 – dezvoltarea simțului critic – stimularea creativității  | 
11 – 14 | Elevii claselor
 V-VIII  | 
Józan Elisabeta
 Marosan Csaba  | 
– prelegere
 – spectacol – activități creative: dramatizare, realizarea de desene  | 
Poze
 – filmulețe – creațiile elevilor  | 
												




