Beiratkozas

Iskola másként

  • 0

Iskola másként

Az Iskola másként hét részletes programja megtekinthető itt:

Avizat: dir. prof. Iozan Elisabeta

Aprobat: Consiliul de Administrație

PROGRAMUL NAȚIONAL ŞCOALA ALTFEL

PROGRAMUL CADRU AL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE

PERIOADA 29 Octombrie – 02 Noiembrie 2018

CLASELE GIMNAZIALE ȘI LICEALE

V – XII

 LUNI – 29.10.2018

 

Nr.crt.  

Activitatea

 

Conținut/

tematică

 

Obiective

 

Durata

Grupul țintă  

Responsabil/

Parteneri

Tipul activității și forma de organizare Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare
1 Film si roman Vizionarea filmului A kőszívű ember fiai Analiza comparativa a romanului citit cu filmul realizat pe baza acestuia 8 – 11  VIII.(24) Mihalyfalvi Zsuzsa -vizionare material video

-discuție euristica

Eseu comparativ
2 Tară, țară vrem ostaș… Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii – educație civică pentru acceptarea diversității

– stimularea creativității

– educație pentru valori

– conștientizarea importanței lecturii

8 – 11 Cl. V-16

Cl. VI- 18

Cl VII-14

Józan Elisabeta

Szados Maria

Concurs

– concursul are la bază studierea unor povesti – lecturi. vizionarea de desene animate

– pe baza lecturii elevii organizați în echipaje de trei elevi rezolvă diverse activități prin care se dezvoltă spiritul de echipă și munca in echipă

– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă

– testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii

– poze

3 Tară, țară vrem ostaș… Educație civică – prin prelucrarea creativă a lecturii – dezvoltarea atitudinii civice

– dezvoltarea unei imagini de sine pozitive

– educație, pentru familie

11 – 14 V-16

VI 18

VII-14

Józan Erzsébet

Szados Maria

– Vizionarea de desene animate,

– jocuri distractive

– produsele elevilor pe parcursul concursului : desene, poezii realizate în echipă

– testele ce vizează verificarea cunoașterii conținutului lecturii

– poze

4 Lectura participativa Opera marilor clasici Dezvoltarea comunicarii 11- 14 VI-VIII Rus Valentin Joc de rol feedback
5 Excursie la Moldovenesti Teambuilding Consolidarea colectivului clasei 8 – 14 Clasa XI AB Peter Erzsebet

Istvanffy Katalin

Peter Arpad

Lucru în echipă

Joc de rol

Fotografii
6 Excursie la Pietroasa Natura și simplitatea -Socializare,

-dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate

8 – 14

 

X. Durugy Erika Agrement Poze, jurnal, traseu didactic
7 Excursie la Peștera Huda lui Papară Excursie

Să vizităm atracțiile turistice din împrejurimi

Dezvoltarea

relaţiilor dintre elevi.

Mobilizarea elevilor pentru mai multă mișcare în natură, a cultiva preţuirea éi dragostea de frumos faţă de natură.  Formarea deprinderilor de observare a aspectelor ecologice, de poluare a mediului şi cultivare a unei educaţii ecologice.

9 – 16 Elevii clasei a IX-a AB Nyitrai Apolonia

Rés Sarolta

Drumeții, activităţi recreative.

Educație pentru protecția și ocrotirea mediului.

 

Poze
8 Excursie la Sacuieu Teambuilding Consolidarea colectivului clasei 8 – 14 Clasa XII AB Kiss Reka Lucru în echipă

Joc de rol

Fotografii
9 Vizionare film contemporan maghiar: Kincsem Oameni si animale in cinematografia maghiara contemporana (omul si calul, omul si cainele) Dezvoltarea competentei de interpretare a unei opere cinematografice, de formulare a unor opinii vizavi de tematica filmului, problematica emotionala, sociala prezentata in film, si a prezentarii artistice 8 – 14 IX-XII Fodor Dóra Vizionare film, dezbatere, discutii libere pe tematica data, munca in echipa, lucru individual, formulare de opinii (in scris si oral) Poze, feedback prin scrierea unor scurte eseeuri pe margina celor discutate
10 Cartea Rolul basmului spre dezvoltarea estetici si frumosului Dezvoltarea comunicarii si socializarii

Vizita la biblioteca oraseneasca

Vizita la imprimeria Hiperborea

8-14 V-VI-VII Jakab Gizella Lecturare

Discutii

Expunerea unor idei

Lectura text, ilustrarea personajului principal

 

MARȚI – 30.10.2018

 

Nr.crt.  

Activitatea

 

Conținut/

tematică

 

Obiective

 

Durata

Grupul țintă  

Responsabil/

Parteneri

Tipul activității și forma de organizare Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare
1. Popularizarea culturii Marile biblioteci ale lumii Descoperirea unor informații despre marile biblioteci din lume și renumitele discoteci – interactiv profesor-elev 8 – 11 X-XI Rus Valentin PPP chestionar
2.  Literatura vs cinematografia Filmul realizat pe baza romanului Az arany ember Dezvoltare deprinderi și capacitati de interpretare 8 – 11 Elevii

cls. XI, XII

Chereches Noémi -vizionare material video

-discuție euristica

Eseu comparativ
3. vizionare film(e) Comemorarea Revolutiei Maghiare din 1956 Activitate interactiva – sensibilizarea elevilor fata de evenimente istorice contemporane si constiinta civica 11- 14 Clasele IX-XII-a Ilyés Szilárd-Zoltán

 

Vizionare film(e)

discuție euristică

dezbatere
4.  Minunile din Carpaţii Orientali (I.) Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec,

Vizitarea fabricii de Cunoaşterea şi degustarea apelor minerale naturale din staţiunea Borsec,

Vizitarea

îmbuteliere a apei minerale Borsec,

Vizitarea unor obiective naturale unice din ţară: Lacul Roşu şi Cheile Bicazului;

 

8 – 16 Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a Mihalyfalvi Zsuzsa

Vremir Magdolna

Serestely Ibolya

Mate Hajnalka

Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare.

Excursie de 2 zile cu o noapte cazare la Lăzarea

–          Completare jurnal de călătorie;

–          Chestionare;

–          Evaluare orală;

–          Fotografii pe fb.

5. Excursie la Moldovenesti Teambuilding Consolidarea colectivului clasei 8 – 14 Clasa XI AB Peter Erzsebet

Istvanffy Katalin

Peter Arpad

Lucru în echipă

Joc de rol

Fotografii
6. Excursie Deva Excursie Deva Sa ne cunoastem frumusetile tarii

Socializare

8 – 17 Clasa a V-a Ursu Kinga

Anghelescu Teodora

Discutii,povestiri,explicatii Video,album de poze,jurnal
7. Excursie la Pietroasa Natura și simplitatea -Socializare,

-dezvoltarea dragostei față de natură, mediul rustic, simplitate

8 – 14

 

X. Durugy Erika

Jozan Elisabeta

Agrement Poze, jurnal, traseu didactic
8. Excursie la Cluj Excursie tematică:  Vizitarea expoziției de la casa „Vallá-sszabadság háza” din Cluj

+ de agrement:

– vizitarea expoziției din casa  „Vallásszabadság háza”

– stimularea curiozităţii pentru filme din diferite domenii de interes, specifice vârstei.

– formarea unui comportament adecvat

8 – 18 Elevii clasei a IX-a AB Nyitrai Apolonia

Szados Mária

– vizitarea expoziției din casa  „Vallásszabadság háza”

–  vizionarea unui film la Cinemacity, Vivo, Cluj-Napoca

Poze
9. Excursie la Sacuieu Teambuilding Consolidarea colectivului clasei 8 – 14 Clasa XII AB Kiss Reka Lucru în echipă

Joc de rol

Fotografii
10. Vizita la muzeul libertatii religioase Educatie civica

 

Libertatea de exprimare si libertatea constiintei

Valori etice si sociale

8-14 V-VI-VII Csegezi Katalin

Szabo Hajnalka

Vizita

Discutii tematice

Fotografii

 

MIERCURI – 31.10.2018

 

Nr.crt.  

Activitatea

 

Conținut/

tematică

 

Obiective

 

Durata

Grupul țintă  

Responsabil/

Parteneri

Tipul activității și forma de organizare Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare
1 Minunile din Carpaţii Orientali (II,) Activitatea propusă conţine vizitarea unor meleaguri mai îndepărtate de orizontul local, cunoaşterea unor obiective turistice renumite şi învăţate la orele de geografie Cunoaşterea localităţii Praid (sare) , a olăritului din zona Corund;

Vizitarea Cetăţii medievale de la Sighişoara

8 – 16 Elevii claselor a VI-a, a VII – a şi a VIII – a Zsuzsa

Mihalyfalvi

Vremir

Magdolna

Serestely Ibolya

Mate Hajnalka

 

Excursie de 2 zile

Cu o noapte cazare la Lăzarea

Activitate de descoperire, cunoaştere şi socializare.

 

–          Completare jurnal de călătorie;

–          Chestionare;

–          Evaluare orală;

Fotografii pe fb.

2 Jocuri creative Jocuri, competiții Dezvoltarea creativității și gândirii logice 8 – 14 XII. AB Kiss Reka Munca in echipa Fotorafii
3 Joc si joaca Exerciții de improvizație Dezvoltarea simțului artistic

 

8 – 11 VI-VIII Rus Valentin Individual / grupe Poze
4 Istoria contemporană cercetată de elevi – Educație științifică

– familiarizarea elevilor cu munca de cercetare în domeniul istoriei orale

– dobândirea de cunoștințe noi

– familiarizarea elevilor cu cercetarea istorică

– însușirea unor metode de cercetare : interviul, conservarea și prelucrarea unor izvoare istorice

8 – 11 Clasele IX-XI Józan Elisabeta

Invitați:

Prof. Keszeg Vilmos

Prof. Hunyadi Attila

Stud. Kis Cinthia

Prelegeri

– atelier – exersarea unor metode de lucru

– produsele elevilor

poze

5 Joc de simulare Simularea în matematică Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice 8-11 XII Durugy Erika Munca individuală, simularea Poze
6 Vizita la Fabrica de Tigle Vizita la Fabrica de Tigle -sa invatam lucruri noi si interesante 8 – 11 Clasa a 5-a Ursu Kinga

Csegezi Katalin

Anghelescu Teodora

Discutii,prezentarea fabricii si cum se fac tiglele Poze,video
7 Să ne cunoaștem orașul Educație civică

excursie tematică

– cunoașterea unor obiective istorice din  oraș

 

– dobândirea de cunoștințe noi

– cunoașterea unor obiective istorice din  oraș

– stimularea interesului elevilor pentru cunoșterea valorilor culturale

11 – 14 Clasele IX-XI Józan Elisabeta

 

Muzeolog: Fodor Attila

– „plimbare” tematică

– test

Poze

– test

8 Concursuri: Sudoku, Szájról-szájra Jocuri, competiții Aplicarea gândirii logice

Socializare

Munca în echipă

11-14 V-XII Durugy Erika Concurs Poze, fișe
9 Vizita la echitatia de cai-Turda Vizita la echitatia de cai-Turda Dezvoltarea  iubirii fata de animale 11 – 14 Clasa a V -a Ursu Kinga

Csegezi Katalin

Discutii,prezentare Feed back,poze,video
10 Jocuri creative Ştiinţific Dezvoltarea creativității și gândirii logice 11 – 14 clasele 5-6 Peter Erzsebet

Peter Arpad

Lucru in echipă şi individual

Joc de rol

Fotorafii

 

JOI – 01.11.2018

 

Nr.crt.  

Activitatea

 

Conținut/

tematică

 

Obiective

 

Durata

Grupul țintă  

Responsabil/

Parteneri

Tipul activității și forma de organizare Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare
1 Bunătăţuri tradiţionale Educaţie pentru sănătate Dezvoltarea deprinderilor necesare la bucătărie;

Cunoaşterea avantajelor oferite de mâncărurile pregătite de noi înşine

8 – 14 Clasa a VIII – a Mate Hajnalka

Pozsonyi Marta – reprezentanta asociaţiei „Slow Food Turda”

Activitate interactivă şi pe echipe –          Fotografii

–          Mâncărurile pregătite;

–          Discuţii

2 Literatura și celelalte arte Literatura vs cinematografia Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare 8 – 11 XII. AB Anghelescu Teodora Discuție euristica, vizionare material video dezbatere
3 Învaţă să faci coroniţă de Ziua Morţilor  În timpul activităţii vom învăţa pas cu pas să confecţionăm coroniţe de Ziua Morţilor învăţarea confecţionării coroniţe hand made 8 – 11 VII Vremir Magdolna în grupe mai mici şi individual Produsul

poze

4 Film si roman Filmul realizat pe baza romanului A koppányi aga testamentuma Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare 8 – 11

 

 

 

 

 

VI. Mihályfalvi Zsuzsa -vizionare material video

– prezentarea secventelor din roman

Realizarea unei compuneri comparative
5 Joc,  relaxare, umor Întărirea coeziunii colectivului clasei.

Exersarea capacității de exprimare și dezvoltarea creativității, comunicării, spiritului de observație și simtul umorului, respectarea regulilor.

8-11 IX AB Nyitrai Apolonia Activități care conțin jocuri care se axează pe colaborare,  răbdare și persistență,  rezolvarea problemelor prin strategie ale participanților, Poze
6 vizionare film Teme de etica aplicata eutanasie Dezvoltare deprinderi de interpretare 8 – 11 XI-XII Ilyés Szilárd-Zoltán Discutie euristica dezbatere
7 Umorul – în literatură Spectacol susținut de actorul Marosan Csaba urmat de discuții și exerciții de interpretare a unor texte literare

 

– Dobândirea de cunoștințe noi  în domeniul literaturii

într-o abordare diferită

– exerciții de interpretare a textului literar

8-11 X-XI Marosan Csaba

Józan Elisabeta

Spectacol

Discuții

Exerciții de interpretare a unui text

 

Poze

filmuleț

8 Instrumente muzicale – hand made Educatia muzicala componenta aformarii tinerilor Educatia gustului pentru frumos 8 – 11 V Vajas Emoke Auditie muzicala

Confectionarea unor instrumente muzicale

Utilizarea instrumentelor / exercitii de ritm

Produsele activitatii
9 Prelegere Tema iubirii in literatura Autocunoastere și dezvoltare 11 – 14 X-XI Rus Valentin Colocviu dezbatere
9 Literatura si gender Problematica relationarii femeie-barbat, roluri gender in cateva nuvele si poezii moderniste versus  aspecte ale rolurilor contemporane sesizate Dezvoltarea competentei de interpretare de text, formularea unor opinii si idei proprii vizavi de problematica aparuta in operele literare abordate 11 – 14 IX-XII. Fodor Dóra Interpretare texte, Discutii, dezbatere, formulare opinii Poze, scurte eseuri
10 Literatura și celelalte arte Literatura vs cinematografia Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare 11 – 14 IX. AB Anghelescu Teodora Discuție euristica, vizionare material video dezbatere
11 Vizionare  film Arta cinematografiei (Troia) Dezvoltare deprinderi și capacitai de interpretare 11 – 14 IX. AB Chereches Noémi Discuție euristica, vizionare material video Dezbatere
12 Sa invatam o limba straina altfel Germana distractiva Dezvoltarea vocabularului

Exercitii prin care elevii descopera particularitatiile limbii germane

11 – 14 VII Szabo Hajnalka Lucru in echipa

Vizionare de filmulete distractive

Dramatizarea unor texte

Poze
13 Dans cultural Dezvoltarea simțului artistic

 

11 – 14 XII. AB Kiss Reka Lucru in echipa

Si individual

Poze

feedback

14 Competitii Sportive Campionat intre clase Stil de viata sanatos

Fair play

Eficientizarea efortului asupra organismului

11 – 14 V-VI Toth Mihaly Concurs pe echipe Rezultatul campionatului

Poze

15 Vizită la cimitirele eroilor din împrejurimi Respectarea eroilor Cunoașterea unor evenimente istorice

Păstrarea obiceiurilor

Conștientizarea respectului față de eroi și față de fapte eroice

8-11 V-XII Durugy Erika Curățarea mormintelor, aprindere de luminări Poze, feedback

 

 VINERI – 02.11.2018

 

Nr.crt.  

Activitatea

 

Conținut/

tematică

 

Obiective

 

Durata

Grupul tinta  

Responsabil/

Parteneri

Tipul activității și forma de organizare Modalități și instrumente de monitorizare și evaluare
1 My Career Prezentarea unor joburi Informarea elevilor

Cunoașterea posibilităților privind viitorul carierei elevilor

8 – 14 Cls. IX -XII Kiss Reka

Peter Erzsebet

Durugy Erika

Nyitrai Apollonia

Res Sarolta

Discuții libere Poze

 

2 Rețetele bunicii Prezentarea mâncărurilor tradiționale specifice zonei.

Prepararea unor mâncăruri tradiționale.

Dezvoltarea deprinderilor necesare  preparării mâncărurilor tradiționale.

Dezvoltarea creativității și ocrotirea obiceiurilor.

8 – 14 Cls.

VI-VII

Fejer Iuliana

Mihalyfalvi Zsuzsa

Vremir Magdolna

Activitate de prezentare, dezbatere și aplicații practice/prepararea mâncărurilor pe echipe poze
Frumusetea lumii-frumusetea mea Ce insemna Frumosul in diferite epoci ale umanitatii si reprezentarea acestuia in opere de arta ( picturi, sculpturi, opere literare), in special Frumusetea Feminina Constientizarea de catre elevi a schimbarii perceptiei asupra Frumosului de-a lugul secolelor , interpretarea unor opere de arta propuse din aceasta perspectiva, formularea unor opinii legate de ce inseamna Frumosul/ Frumusetea Feminina azi in arta si viata cotidiana 8 – 11 IX-XII Fodor Dóra Interpretare opere de arta, discutii, dezbatere, prezentari video, materiale Youtube Poze, eseuri, recenzii
3 Joc de simulare Simularea în matematică Cunoașterea și recunoașterea unor noțiuni matematice 8-11 VIII Istvanffy Katalin Munca individuală, simularea Poze
4 Origami –  plierea și tăierea hârtiei

 

Abordări creative şi ludice ale tehnicilor artistice Dezvoltarea viziunii tridimensionale a volumului în spaţiu 8 – 9 Cls. V→VIII Dobriban-Lini Enikő Lucru individual expoziţie
Modelare în lut 9-11
5 Tema: Eu încep, tu continui, el termină-Lucrări în dimensiuni mari, pictură Întărirea spiritul de activitate în grup şi a obiectivităţii în activitatea plastică Dezvoltarea creativităţii şi a competenţelor în specialitatea educaţie plastică 11 – 14 Cls. V→VIII Dobriban-Lini Enikő Lucru în echipă expoziţie
6 Literatura si cinematografia Filmul Egy magyar nábob Dezvoltarea deprinderilor și capacitatii de interpretare 11-14 XI. AB Chereches Noémi Vizionare material video Dezbatere
7 Rolul personalități-

lor în istorie

Matei Corvinul

– educație

Științifică

– educație culturală și artistică

 

– dobândirea de cunoștințe noi

– dezvoltarea simțului critic

– stimularea creativității

11 – 14 Elevii claselor

V-VIII

Józan Elisabeta

Marosan Csaba

– prelegere

– spectacol

– activități creative: dramatizare, realizarea de desene

Poze

– filmulețe

– creațiile elevilor

 

 

 

 

 

 

 

 


Keresés

Beiratkozás

Beiratkozas

Naptár

2018. október
h k s c p s v
« máj   nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Támogatók

SponsorSponsorSponsorSponsor